5 Ocak 2012 Perşembe

Shiseido Sun Protection Compact Foundation SPF 50

Yılbaşı indiriminde kendimi tutamayıp aldığım bir ürün.İyi ki de almışım!Aldığım günden beri sadece bu pudrayı kullanıyorum.
Shiseidonun daha önce pureness pudrasını kullanmış,memnun kalmasına kalmış ama istediği kapatıcılığı da yakalayamamış biri olarak bu ürünü almak aklımda yoktu.Asıl amacım Guerlain light sheer powder blonde almak ve ona denk fiyatta 2. bir ürünle indirimden faydalanmaktı.
Ama ilgili ve gerçekten bilgili de bir bayan sayesinde kendimi Shiseido'dan 2 ürün almış,Guerlainden o kadar istediği ürünü almamış olarak buldum.:)
Ürün spf 50 özelliği içeriyor.Tek başına pudranın spfsine güvenip güneş kremi kullanmamayı uygun bulmuyorum.
Çünkü pudra sürerken spf 50yi yakalayabilmek için gereken ürün miktarını değil,o an cildinizin ihtiyaç duyduğu miktarı uygulayıp çıkıyorsunuz.
Gerçek bir koruma için kalın katmanlar sürmeniz gerekebiliyor ve çoğunlukla bu makyaj yaparken sevmediğimiz birşey zaten.Ama ürünün spf li olması,kullandığınız güneş koruyuculu ürünün üzerine ekstradan güneşten koruyucu maddeler sürmenize ve korumanızı arttırmanıza yarıyor.
Ama üzerinde yazan korumayı elde edebilmek için her sürüşte üründen tam 1.2 gr sürmek gerektiği belirtiliyor!Düşünün pudralar zaten ortalama 10gr civarıdırlar!
(Okumak isteyenler için link:
http://beautifulwithbrains.com/2011/09/13/do-powders-with-spf-offer-adequate-sun-protection/)


Bu ürün 12 gr ve suya dayanıklı olduğu üzerinde yazıyor.Ama ben yaz günü özellikle denize ,havuza girip çıkarken hiçbir güneş koruyucu ürünün suya dayanıklılığına inanmamanızı öneriyorum.FDA in sitesinde suya dayanıklı olarak geçen ürünler bile tekrar uygulanmaldır yazıyor.


(Okumak isteyenler için link: http://www.fda.gov/Drugs/ResourcesForYou/
Consumers/BuyingUsingMedicineSafely/
UnderstandingOver-the-CounterMedicines/
ucm258468.htm)


Bu kadar güneş koruması hakkında konuştuktan sonra biraz da ürün hakkında konuşalım.Öncelikle paketlemesini hiç sevmedim.Gözüme küçük kız çocukları için yapılmış oyuncaklar gibi geliyor.Şık bir görünüşü yok.Ama tasarım güzel.Süngerini koymak için ayrı bir kısmı mevcut.
İçinden çıkan sünger kullanırken oldukça işe yarıyor.Ürünü güzel yayıyor ve yumuşak.Ürün sürerken tozutmuyor.Kolayca yayılıyor.
Bendeki en acık rengi,buna rağmen ne kadar koyu göründüğünü aşağıdaki fotoda görüyorsunuz.Ama enteresan olan,cilde sürünce bu koyuluk gidiyor.Renk sizi asla yanıltmasın,kesinlikle denetmeden alınmaması gereken bir ürün.Bu kadar koyu renk bir ürün Mac Studio Fix pudrada C3 kullanan benim cildimde nasıl doğal duruyor anlamak mümkün değil.Eğer yardımcı olan bayan yüzümde denemeseydi de asla kendime uyacağını düşünüp alacağım bir ürün olmazdıç
Aşağıda benim sol çene altımı görüyorsunuz.Önce kapalı komedonlar çıkmaya başladı.Şimdi de o komedonlar teker teker sivilceye dönüşüyorlr.Aslında bir süre tretin kullanımıyla daha başından bunu engelleyebilirdim lakin sınav dönemine denk gelince saldım çayıra yaptım.:)
Bu da ürünü uyguladıktan sonra aynı bölgenin görüntüsü.Ben bu uygulamayı nemlendirici sürmediğim cildime,blog için foto çekmek amacıyla yaptım.Yani çok özenli bir uygulama olmadı.Gördüğünüz gibi kırmızılıklar tamamen kapandı.Komedonlar hala belli ama bildiğim kadarıyla 3 boyutlu kapatıcılık sağlayan bir pudra da yok daha.:D
Ürün fotoda bazı yerlerde homojen durmamış gibi görünüyor ama dediğim gibi bunun sebebi %90 benim özensiz uygulamam.Günlük hayatta çok daha doğal bir görünüm elde ediyorum.Üzerine pudramsı görüntüyü yumuşatmak için bazen bildiğimiz sprey şişeye koyduğum sudan sıkıyorum.Varsa fix plus da çok güzel olur tabi.


Bu arada ürünün en sevdiğim özelliklerinden biri de kalıcı olması.Saatlerce cildimde aynı şekilde duruyor ki bunu çok sevdim!
Sonuç olaraaak:


Ürün hangi ciltlere uygun? Yağlı ve karma ciltler için daha uygun,diğer cilt tipleri kurutucu bulacaktır.


En hoşuma giden özelliği nedir? Kesinlikle kapatıcılığı.Mac studo fixten çok daha iyi kapattığını düşünüyorum.


Alırken neye dikkat etmek gerek?Mutlaka ciltte denettirilmeli ve koyu rengine aldanmamalı.


Kullanırken neye dikkat etmek gerek?Güneş korumasına tek başına güvenilmemeli diye özetleyebilirim.


Peki bir daha alır mıyım derseniz,size kesinlikle derim!

1 yorum:

  1. merhaba, blogunuzu az önce keşfettim ve gerçekten beğendim. ilgilendiğim postların hepsini sırayla okuyacağım. bu ürün benim de sürekli kullandığım bir ürün ve bilginiz olması açısından bir şeyi düzelteyim dedim. ürün spf 50 değil, 30 civarı bir koruması var. SP50 renk kodu, türkiyedeki en açık renk SP40 ve daha pembe alt tonlu, SP50 ise daha sarı alt tonu olması nedeniyle daha açık algılanıyor. Yurtdışında ise SP10 dan başlıyor yani en açık rengi SP10 ve bana 40 ya da 50den çok daha uygun. Bilginize, çok sevgiler..

    Başak

    YanıtlaSil